strefa urody

Maseczka do twarzy z płatków owsianych, miodu i mleka

Miałam w planach innego posta, ale pojawiła się sytuacja alarmowa. Ze względu na niekorzystne warunki  w tym tygodniu (kontakt z oparami farby) musiałam przełożyć mój eksperyment z wodą pietruszkową. Dzisiaj rano obejrzałam moją twarz w lustrze i zobaczyłam, że po całym tygodniu zaczyna się przesuszać (no cóż). Jest lekko zaczerwieniona i pojawiło mi się trochę krostek, dokładnie takich, jakie wyskakiwały mi, kiedy moja cera była przesuszona. Dlatego po parówce odpuściłam sobie maseczkę z glinki Ghassoul i postawiłam na nawilżenie i odżywienie.

Zimą regularnie robię cudotwórczą maseczkę na dłonie z miodu i mleka, więc postanowiłam stworzyć z tych samych składników maseczkę do twarzy. Miód ma działanie antybakteryjne, mleko i miód odżywiają i nawilżają. Eksperymentalnie dodałam do maski płatków owsianych. Wszystkie trzy składniki używane do celów pielęgnacyjnych, są rekomendowane przez mamy, babcie i koleżanki 🙂

Podaję proporcje składników w mojej maseczce. Pamiętajcie, że należy dobrać sposób pielęgnacji do własnych potrzeb i możliwości. Przed zrobieniem tej maseczki upewnijcie się, że nie jesteście uczulone na któryś ze składników, zwłaszcza propolis.

1 łyżeczka płatków owsianych
1 łyżeczka miodu
Trochę mleka „na oko”

Płatki owsiane zmieliłam  w młynku ręcznym, dodałam łyżeczkę miodu, a na końcu dolałam
podgrzanego w rondelku mleka. Nałożyłam maseczkę na twarz i szyję i trzymałam przez 20 minut. Po tym czasie zwilżyłam dłonie i wykonałam masaż twarzy. Zmielone płatki zadziałały jak delikatny peeling. Na koniec zmyłam maseczkę wodą.

Moja maseczka okazała się za rzadka i na początku mleko kapało mi z brody i nosa. Teraz już wiem, że powinnam wsypać trochę więcej płatków owsianych, a mleka i miodu tylko tyle, żeby skleiły płatki i nadały masce odpowiednią konsystencję.

Przed nałożeniem na twarz, spróbowałam jak maseczka smakuje. Była naprawdę pyszna i naszła mnie ochota na płatki owsiane na śniadanie 🙂

3 łyżki płatków owsianych zalałam wodą w stosunku 1:2 (3 łyżki płatków na 6 łyżek wody) i zagotowałam w rondelku, aż płatki wciągnęły całą wodę. Zawsze gotuję płatki na wodzie, bo nie lubię smaku zagotowanego mleka. Następnie podgrzałam mleko i wlałam do płatków, a na końcu dodałam pół łyżki miodu i wymieszałam. Błyskawicznie pochłonęłam moje śniadanie, zapomniałam nawet dodać orzechy 🙂  Bardzo mi smakowało.

Po całym dniu moja skóra jest odprężona i odzyskała blask. Powtórzę maseczkę za kilka dni. Z całego serca polecam miód, mleko i płatki owsiane, zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie, jako składniki pielęgnujące urodę 🙂

Skomentuj

