strefa urody

Maseczka z glinką Ghassoul na twarz

O mojej pielęgnacji skóry twarzy pisałam tutaj: hopsa! Dzisiaj skupię się na maseczce z glinką Ghassoul.

W przeszłości kupowałam gotowe maseczki z zieloną glinką. Pewnego dnia poszłam po rozum do głowy i stwierdziłam, że nie będę się ciapać z gotowymi maskami , które są drogie, mają konserwanty i jest ich w saszetce zawsze za mało albo za dużo. Kupiłam w aptece glinkę Ghassoul od Nacomi. Zapłaciłam 11zł, na opakowaniu jest podana waga 100ml(?)

Co to jest glinka Ghassoul?

Glinka Ghassoul (Rhassoul) to glina wydobywana w Maroku w górach Atlas. Marokanki od wieków używają jej w celach pielęgnacyjnych. Nadaje się do masek, peelingów oraz mycia ciała i głowy. Absorbuje zanieczyszczenia, zapobiega rozwojowi wirusów i bakterii, neutralizuje szkodliwe substancje, wyrównuje koloryt cery. Jest bogata w krzem, potas, sód, żelazo i magnez. Jak to glina ma sypką konsystencję i po połączeniu z wodą przybiera postać błota. Moim zdaniem wysusza mniej, niż zielona glinka.

Jak przygotować maseczkę z glinką Ghassoul?

Jak Wam się żywnie podoba. Możecie dodać wody, możecie dodać hydrolatu, mleka, oleju… Możecie dodać innych półproduktów, które Wam służą. Pamiętajcie tylko, żeby nie mieszać glinki metalową łyżeczką, bo glinka w kontakcie z metalem traci swoje właściwości. Ja nie jestem orłem chemii, więc na wszelki wypadek do mieszania wszelkich maseczek używam plastikowej łyżeczki. Swoją kupiłam w Rossmanie z serii babydream (3 sztuki za 5,99zł).

Moja maseczka z glinką Ghassoul

1 płaska łyżeczka glinki Ghassoul
Kilka kropli żelu hialuronowego
Kilka kropli olejku z pestek winogron
Woda butelkowana do uzyskania właściwej konsystencji

Mieszam składniki w plastikowym kubeczku i dolewam wody. Maska ma właściwą konsystencję, kiedy jest na tyle rzadka, że da się ją nałożyć na twarz i na tyle gęsta, że nie spływa 🙂 Nakładam pędzelkiem maseczkę na twarz i szyję i zostawiam na 20 minut. Co chwilę spryskuję maskę wodą z buteleczki z atomizerem, żeby nie zaschła. Maska zasychając ściąga i podrażnia skórę.

Po 20 minutach zmywam maseczkę ciepłą wodą, przemywam skórę tonikiem i nakładam krem nawilżający. Koloryt cery faktycznie jest wyrównany i od jakiegoś czasu nie mam problemów ze zmianami ropnymi. Taką maseczkę robię co jeden albo co dwa tygodnie.

Pamiętajcie, żeby dobrać składniki do potrzeb Waszej skóry. Zawsze wykonujcie próby uczuleniowe. W zależności od rodzaju cery, możecie zastosować inną glinkę.

Przed stworzeniem własnej maseczki sprawdźcie (w internecie), czy przypadkiem dane składniki Waszych kosmetyków nie wchodzą ze sobą w niepożądane reakcje. Nie uważacie, że na lekcjach chemii w szkole powinno się wprowadzać podstawowe zagadnienia z zakresu kosmetologii? 🙂

Na zakończenie moje zdjęcie z maseczką na twarzy. Prawie jak dowodowe 🙂

WIN_20160428_150038

3 thoughts on “Maseczka z glinką Ghassoul na twarz

  1. bardzo ciekawe … mam tylko pytanie poniewaz od zawsze mam skore naczynkowa i od wszystkich kremow wychodza na twarzy mi wypryski … czy aby nie wysuszy to za bardzo skory poniewaz nie moge urzywac kremow

    Lubię to

    1. Violu, nie jestem dermatologiem, więc nie mogę wyrokować w sprawie Twojej cery i nie chcę Ci zaszkodzić złą radą. Każda skóra jest inna, mojej ta maseczka nie wysusza. Co do kremów, to spróbuj przeanalizować ich składy pod kątem substancji komedogennych, których listę znajdziesz w internecie. Być może uda Ci się znaleźć krem dla siebie 🙂 Myślę, że jeśli dodasz do maseczki coś, co nawilża cerę (np. mleko albo miód), to nie powinno być problemu. Jeśli kremy faktycznie się u Ciebie nie sprawdzają, to pamiętaj o regularnych maseczkach nawilżających. O jednej pisałam już tutaj: https://gosioblog.wordpress.com/2016/06/19/maseczka-z-platkow-owsianych-miodu-i-mleka/
      Koniecznie daj znać, czy maseczka się u Ciebie sprawdziła, jestem bardzo ciekawa!

      Lubię to

Skomentuj

